گروت چیست ؟

گروت-چیست-؟

گروت چیست ؟

 

گروت ماده‌ای است در دسته افزودنی‌های سیمان که از ترکیب چند ماده تشکیل شده است. در ساخت گروت از آب، سیمان و ماسه استفاده می‌شود. گروت‌ها برای پر کردن فضای خالی، جلوگری از لایه لایه شدن و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

انواع گروت

گروت‌ها انواع مختلف دارند که مهم‌ترین ان‌ها عبارت‌اند از:

  • گروت پایه سیمانی الیاف دار
  • گروت سیمانی اصلاح شده با مواد پلیمری
  • گروت اپوکسی دو جزیی یا سه جزیی
  • گروت آماده منبسط شونده

 

روش‌های گروت ریزی

دو روش عمده برای عملیات گروت ریزی در فرایند اجرایی ساخت و ساز و در این صنعت وجود دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد:

 

روش اول؛ گروت ریزی

اگر در گروت ریزی از سیمان یا ملات سیمان استفاده شود، به خاطر سیال بودن ملات، فرآیند گروت ریزی خود به خود انجام می‌شود. در گروت ریزی با ملات خشک البته از نیروی تراکمی برای جای‌گذاری استفاده می‌شود. همچنین می‌بایست در نظر داشته باشید که گروت ریزی خشک یا‌تر با توجه به شرایط اجرایی پروژه و عملکردی که از گروت انتظار می‌رود، انجام می‌گیرد.

گروت ریزی با گروت سیال

گروت سیال یکی از انواع گروت است که از آن در محل‌هایی که حفره‌ها تقربیا مسدود است و دسترسی به آن‌ها ممکن نیست استفاده می‌کند.

نتیجه گیری

افزودنی‌های بتن باعث افزایش انعطاف در استفاده از بتن می‌شوند. علاوه بر این می‌توانند بتن را با ویژگی‌های مد نظر عملیاتی آماده کنند. این افزودنی‌ها در حال حاضر به صورت عمده تولید و یکی از ارکان تولید بتن موثر و کارآمد در شرکت‌های مختلف هستند. در حال حاضر تصور استفاده از بتن بدون افزودنی غیر ممکن است و استفاده‌ از آن روز به روز بیشتر می‌شود. شرکت بتن شیمی ماهان تولید کننده افزودنی‌های بتن است. این شرکت با تجهیز آزمایشگاه صنعتی خود در کنار سایت تولیدی به صورت پی در پی علاوه بر سنجش مواد تولیدی، تست کیفی بر روی مواد اولیه و ساخته شده‌ی خود را بر اساس استانداردهای مختلف جهانی نظیر API و ASTM و همچنین استاندارد ملی ایران، انجام می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.