همه چیز در مورد چسب کاشت میلگرد

چسب کاشت میلگرد

کاشت میلگرد در بتن

چسب کاشت میلگرد ماده‌ای جهت استحکام بخشی به سازه‌های آرماتور گذاری شده است. این محصول دارای انواع متفاوتی است و برای هر نوع سازه باید از چسب میلگرد متناسب با آن استفاده شود. در این مقاله قصد داریم؛ بعد از معرفی انواع روش‌ها کاشت میلگرد، لزوم استفاده از چسب مخصوص کاشت میلگرد، ساختار و انواع آن را بررسی ‌کنیم. مزایای و کاربرد این محصول نیز در این مقاله مورد توجه قرار خواهد گرفت. این چسب باید دارای ویژگی‌های خاصی نیز در زمینه مقاومت در برابر بارهای مکانیکی، استاتیکی، دینامیکی و شبه دینامیکی باشد که در این مقاله جزئیات آن ذکر خواهد شد. برای آن‌که اطلاعات خود را در این زمینه به کمال برسانید، با ما همراه شوید.

 

میلگرد برای آن‌ که بتواند به ساختار بتن استحکام ببخشد؛ باید به‌شیوه صحیح و درست در جای خود نصب یا به اصطلاح کاشته شود. برای این منظور به سه روش زیر این عملیات صورت می‌پذیرد:

  • استفاده از مواد پایه سیمانی
  • استفاده از چسب مخصوص کاشت میلگرد
  • استفاده از مهار مکانیکی

هر یک از روش‌های فوق مراحلی دارند. در این مقاله، روش استفاده از چسب کاشت میلگرد، به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

لزوم استفاده از چسب کاشت میلگرد

بتن ماده‌ای است که با همه استحکام و قدرت خود، بسیار ترد و شکننده محسوب می‌شود. به‌عبارت دیگر بتن در مقابل کشش ضعیف است و ممکن است ضربه‌پذیر باشد. برای رفع این مشکل باید بتن را آرماتورگذاری کنند. این کار با استفاده از میلگرد و مش‌های فولادی انجام می‌شود. میلگردها، بیشتر فولادی هستند تا در مقایسه با میلگردهای آهنی خوردگی و زنگ زدگی کمتر و مقاومت بیشتری داشته باشند. وجود میلگرد یا مش که همان آرماتور آجدار است، کمک می‌کند تا حتی اگر در جایی از بتن شکستگی و ترک ایجاد شود، سازه ضعیف نشود و ایستادگی و استحکام خود را حفظ نماید. میلگرد برای آن‌که به درستی کار خود را انجام دهد، نیازمند اتصالات محکم و بادوام است. برای ایجاد چنین اتصالات مستحکمی، استفاده از چسب کاشت میلگرد، یک روش بسیار کاربردی و اطمینان بخش است. این روش باید طی مراحلی خاص صورت پذیرد و برای هر سازه از نوع خاص آن استفاده شود.

ساختار چسب کاشت میلگرد

چسب کاشت میلگرد ماده‌ای شیمیایی است که بر پایه مواد زیر تولید می‌شود:

  • رزین اپوکسی
  • پلی استر
  • وینیل استر

این چسب در ساختار خود علاوه بر آن‌که بنابر نوع و کاربردش یکی از مواد اولیه فوق را دارد، دارای مواد افزودنی بتن مانند نرم کننده و پرکننده است. از نرم کننده در ساختار این محصول با هدف افزایش انعطاف پذیری و کاهش دمای تبدیل شیشه‌ای استفاده می‌شود. پر کننده‌ها نیز به‌منظور کاهش انقباض این محصول، بعد از گیرش و سخت شدن نهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول به غلظت و ویسکوزیته مناسب در زمان مخلوط سازی و نصب، زمان مصرف و نگه‌داری مناسب نیز نیاز دارد. به‌علاوه دانسیته و اشباع سازی آن نیز باید درست وبه اندازه باشد. مقاومت این محصول در برابر واکنش‌های شیمیایی مضر مانند واکنش‌های خورنده اسیدی نیز دارای اهمیت است. همه موارد ذکر شده نیاز به بررسی و تحقیقات دقیق و گسترده در آزمایشگاه‌های مجهز و توسط متخصصین این امر دارد.

مزایای استفاده از چسب کاشت میلگرد

کاشت میلگرد و بولت با اهداف زیر در یک سازه بتنی انجام می‌پذیرد:

  • فراموشی در نصب ستون یا دیوار برشی
  • ساخت ستون در قسمت‌های پیش‌بینی نشده در نقشه
  • رفع خطای نقشه در محل میلگردها
  • انجام عملیات بازسازی یا به‌سازی سازه

برای کاشت میلگرد و بولت باید در بتن سوراخ‌هایی با قطر 5 میلیمتر بیشتر از قطر میلگرد و به اندازه طولی جهت مهار میلگرد یا کمی بیشتر از آن، ایجاد شود. این عملیات توسط دستگاه مغزه‌گیر یا کرگیر در بتن صورت می‌پذیرد. حال بعد از نصب میلگرد یا بولت در سوراخ‌ها، نیاز است درزهای اطراف با ماده‌ای مانند چسب کاشت میلگرد پر شود. این ماده از هر نوعی که باشد، دارای قدرت چسبندگی بسیار زیاد است. قدرت گیرش فوق‌العاده زیاد این محصول به‌ویژه در نوع خاص اپوکسی، سبب چسبیدن بتن به فولاد می‌شود. این ماده بعد از گیرش نهایی نیز دارای استحکام بسیار بالایی در برابر ضربه، رطوبت، خوردگی شیمیایی و عوامل آسیب زننده دیگر است.

کاربرد چسب کاشت میلگرد

این محصول برای ایجاد اتصالی محکم، قدرتمند، مقاوم و یک‌پارچه میان میلگرد یا بولت با بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این محصول در انواع متفاوت برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  • برای ساخت سازه‌های دارای قفسه بندی، نصب ماشین آلات، نصب نرده‌های محافظ و نصب موانع صوتی
  • برای اتصال ستون‌های فولادی و تیرآهن به بتن
  • برای استحکام بخشی و تقویت اسکلت بتنی و مقاوم سازی ساختمان‌های نیازمند بتن آرمه
  • جهت ترمیم و تعویض آرماتورهای آسیب دیده
  • اتصال بخش‌های صلب و ساده بتن
  • ساخت دیوارهای دیافراگمی
  • اتصال دال‌ها
  • اتصال میلگرد به بتن با محل دسترسی کم
  • اتصالات افقی و عمودی
  • مقاوم سازی دیوارها
  • احداث سازه‌های جدید مانند دال‌ها به سازه‌های قدیمی
  • تقویت اتصالات در مفاصل
  • ایجاد سازه‌های نیازمند اتصالات قوی مانند بالکن

انواع چسب کاشت میلگرد

انواع چسب مخصوص کاشت میلگرد برای اهداف متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه سه نوع این محصول را معرفی خواهیم کرد:

چسب کاشت میلگرد کپسولی

ترکیب شیمیایی این محصول بر پایه رزین‌های پلی استر و اپوکسی وینیل استر تشکیل شده است. این محصول به‌صورت دو جزیی عرضه می‌شود. از این ترکیب برای اتصال بولت‌هایی که مهره دارند، استفاده می‌شود. کپسول‌ها، حاوی موادی شیشه‌ای، شفاف و دارای اندازه‌های متفاوتی هستند. به‌همین دلیل از آن‌ها با نام چسب بولت شیشه‌ای و پیچشی نیز یاد می‌شود. پس از آن‌که دیواره شیشه‌ای این کپسول‌ها شکسته شد، با ترکیب اجزای آن به محلولی با قدرت زیاد دست می‌یابیم، که دارای قدرت گیرش قوی و مقاومت بسیار بالا در مقابل عوامل آسیب زننده مانند رطوبت، مواد خورنده و اسیدی است.

چسب کاشت میلگرد کارتریجی

از این محصول برای اتصال سطوح متفاوت مانند بتن، چوب و سنگ استفاده می‌شود. این محصول نیز دارای ترکیبی دو جزیی است که جز اول می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • رزین اپوکسی
  • پلی استر
  • وینیل استر

جز دوم آن نیز شامل سخت کننده پلی آمین است. از سخت کننده؛ برای نصب و کاشت آرماتور هایی مانند میلگرد و مش فولادی استفاده می‌شود. این چسب در مقایسه با دو نوع دیگر خود دارای سرعت اجرایی فوق‌العاده زیاد و خطای پایین است. همین عامل آن را محبوب‌تر کرده است. البته قیمت چسب کاشت میلگرد کارتریجی در مقایسه با سایر انواع خود بیشتر است.

چسب کاشت میلگرد حجمی

این محصول به‌صورت دو جزیی یا سه جزیی بدون حلال ارایه می‌شود. ساختار این محصول بر پایه رزین اپوکسی بیسفنول A، هاردنر بتن و پلی آمید است. این محصول برای کاشت آرماتور و بولت در بتن‌های مصالح مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول چسبندگی بسیار بالایی در سطوح متفاوت ایجاد می‌نماید و از مقاومت بالای کششی و خمشی برخوردار است.

سفارش چسب کاشت میلگرد

برای آن‌که سفارش چسب کاشت میلگرد را در اندازه صحیح داشته باشید، باید توسط متخصصین این امر اقدام نمایید. این محصول در شرکت بتن شیمی ماهان با بسته بندی در اندازه‌های مشخص ارایه می‌شود. هم‌چنین می‌توانید با برآورد مقدار مورد نیاز آن را در اندازه دلخواه سفارش دهید. سفارش این محصول به‌صورت مستقیم و یا اینترنتی از شرکت بتن شیمی ماهان، هزینه این محصول را بسیار مناسب خواهد کرد. جهت دریافت مشاوره در این زمینه، کارشناسان ما آماده ارائه راهنمایی و مشاوره‌های تخصصی هستند.

عوامل موثر بر قیمت چسب کاشت میلگرد

این محصول در میان انواع روش‌های کاشت میلگرد در بتن دارای بازار رو به رشدی است. دلیل این امر شناخت برتری‌های شیمیایی و مزایای این محصول نسبت به سایر انواع روش‌ها است. قیمت این چسب به نوع مواد تشکیل دهنده آن بستگی دارد. در نوع چسب میلگرد کارتریجی قیمت بالاتری را به‌دلیل استفاده ار مواد اولیه خاص شاهد هستیم. در این مسیر میزان دسترسی به منابع، سیاست‌های دولتی در تهیه مواد اولیه خارجی، بازار ارز، قیمت نفت در بازار جهانی و هزینه حمل و نقل تاثیرگذار است. با این وجود قیمت انواع چسب کاشت میلگرد در شرکت بتن شیمی ماهان، با توجه به کیفیت آن، بسیار به‌صرفه و مناسب است. جهت دریافت قیمت چسب کاشت میلگرد یا سایر محصولات شرکت بتن شیمی ماهان با ما تماس بگیرید.

کلام آخر

این مقاله با هدف معرفی چسب مخصوص کاشت میلگرد تدوین شده است. این محصول دارای مزایای زیادی برای نصب انواع میلگرد و مش‌های فولادی در یک سازه است. در این مقاله انواع روش‌های کاشت میلگرد ارائه شد و در زمینه لزوم استفاده از چسب در کاشت میلگرد، نکاتی بیان شد. در این مقاله مزایای و کاربرد این محصول به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت. این محصول در انواع متفاوت با ساختار شیمیایی گوناگونی عرضه می‌شود، که در این مقاله به‌صورت دقیق مورد توجه قرار گرفت. امیدواریم این مقاله بتواند اطلاعات کاملی در زمینه این محصول ارائه کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.