افزودنی دیرگیر کننده بتن

افزودنی بتن دیرگیر کننده

افزودنی دیرگیر کننده بتن چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 

دیرگیرکننده‌های بتن، جزیی ازمواد افزودنی بتن هستند. دیرگیر کننده‌ها یکی از انواع افزودنی‌های شیمیایی بتن است و برای پایین آوردن فرآیند آب‌گیری در بتن استفاده می‌شوند. معروف‌ترین دیرگیر کننده بتن شکر است. مقاومت نهایی بتن در حالت استفاده از دیرگیر کننده بتن و بدون آن تفاوت خاصی ندارد.

کاربرد دیرگیرکننده در مواد افزودنی بتن

کاربری مهم مواد افزودنی دیرگیرکننده بتن به تاخیر انداختن گیرش بتن است. مواد افزودنی دیرگیرکننده بتن در بتن ریزی‌های حجیم استفاده قرار می‌گیرد. مواد افزودنی دیرگیرکننده بتن برای جلوگیری از ترک‌های ناشی از گیرش در بتن‌ریزی‌های پشت سر هم مناسب است. مواد افزودنی دیرگیرکننده بتن برای حمل بتن در فاصله‌های زیاد استفاده می‌شود.

انواع مواد افزودنی دیرگیرکننده بتن

مواد افزودنی دیرگیرکننده بتن، کاهنده معمولی آب و کاهنده قوی آب هستند که بنا بر نوع کاربری، شرایط آب و هوایی، نوع سازه، زمان انجام پروژه می‌توان از درصد وزنی مناسب آن‌ها استفاده کرد. علاوه بر این ما توصیه می‌کنیم که پیش از استفاده از دیرگیرکننده ها، موارد و فرمولاسیون خود را با مهندسین مشاور بررسی کرده و در آزمایشگاه‌های مورد وثوق بر طبق استانداردهای موجود بررسی کنید.

موارد کاربرد دیرگیر کننده بتن

هنگامی که فاصله حمل بتن طولانی است یا افزایش زمان گیرش خاصی مطلوب استمثل بتن ریزی در کارهای خاصی با قالب لغزنده بتن ریزی در هوای گرم به منظور جلوگیری از گیرش سریع بتن باید به بتن اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.