ابر روان کننده بتن چیست؟

ابر روان کننده بتن چیست؟

انواع فوق روان کننده بتن

فوق روان کننده‌ها محصولاتی هستند که در مواقع اضطراری در رفع مشکلات بتن ریزی قدرت زیادی دارند. ساختار این محصولات به‌گونه‌ای طراحی و برنامه ریزی شده است که به روان شدن بیشتر بتن بدون استفاده از آب بیشتر کمک می‌کنند. در این مقاله تمرکز خود را بر روی فوق روان کننده پلی کربوکسیلات گذاشته‌ایم و قصد داریم این محصول کاربردی را به‌طور کامل معرفی نماییم. مزایای این محصول و در نهایت نتایج کاربردی حاصل از آن در این مقاله شرح داده خواهد شد. این فوق روان کننده با توجه به ویژگی‌هایش در ساخت سازه‌های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در این مقاله آن‌ها را معرفی خواهیم کرد. جهت تکمیل اطلاعات خود در زمینه این فوق روان کننده‌ با ما همراه شوید.

روان کننده‌ها در سه نسل زیر ارایه می‌شوند:

نسل اول روان کننده بتن

اولین نسل از روان کننده بتن بر پایه مونومرهای لینگو سولفونات تولید و استفاده می‌شود. این نوع روان کننده در کاهش آب مصرفی بتن تاثیر می‌گذارد. از آن‌ها به‌عنوان روان کننده‌های دیرگیر نیز استفاده می‌شود و برای مناطق آب و هوایی گرم، بسیار مناسب هستند. این روان کننده‌ها برای شرایط آب و هوایی سرد و مرطوب کاربرد ندارند.

نسل دوم روان کننده

این نسل از روان کننده را فوق روان کننده می‌نامیم. محصولات این نسل بر پایه مونومرهای ملامین سولفونات و نفتالین سولفونات ساخته می‌شوند. استفاده از این محصولات در کاهش آب مصرفی بسیار تاثیرگذار هستند. این نوع روان کننده‌ها برای شرایط آب و هوایی گرم و خشک مناسب نیستند.

نسل سوم روان کننده

نسل سوم روان کننده را ابر روان کننده می‌نامیم. این روان کننده را فوق روان کننده پلی کربوکسیلات می‌نامیم که بر پایه پلی کربوکسیلات اتر تولید شده‌اند. ویژگی بارز این نوع روان کننده آن است که؛ دارای قدرت بسیار زیادتری نسبت به انواع دیگر فوق روان کننده در تولید بتن مستحکم است. ویژگی مهم این محصول آن است که باعث کاهش حباب سازی، کاهش افت اسلامپ، بهتر شدن شرایط پمپ ریزی ملات سیمانی و بالا بردن سرعت اجرای کار است. این ابر روان کننده با توجه به ویژگی‌هایش در ساخت سازه‌های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر برای خرید ابر روان کننده بتن می توانید به صفحه “فوق روان کننده پلی کربوکسیلات” مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.