چسب بتن سیمانکاری

چسب بتن سیمانکاری

انواع چسب بتن

در زمان تولید انواع بتن در سازه‌های متفاوت، گاهی نیازمند تولید بتنی بسیار مستحکم و غیرقابل‌ نفوذ هستیم. هم‌چنین در زمان اتصال دو یا چند قسمت یک سازه به یکدیگر، به ماده‌ای چسبنده و قوی نیاز داریم، که اتصالات را به‌صورت ایمن و ماندگار به یکدیگر متصل نماید. چسب بتن سیمانکاری محصولی است که می‌تواند این نیازها را به بهترین شکل رفع نماید. هم‌چنین این محصول دارای مزایای زیادی است، که قصد داریم در این مقاله درباره آن صحبت نماییم. ساختار این ماده، کاربرد آن و شیوه استفاده از آن نیز برای ما دارای اهمیت است که در این مقاله به تفصیل در این‌باره صحبت خواهیم کرد.

چسب بتن یکی از افزودنی‌های بتن است، که در صنعت بتن سازی کاربرد زیادی دارد. امروزه استفاده صرف از سیمان، ماسه و آب در تولید سازه‌هایی که به قدرت و دوام زیادی نیاز دارند، مناسب نیست. به‌همین دلیل اضافه کردن انواع افزودنی به بتن، کارایی، دوام و استحکام آن را بالا می‌برد. در این میان، چسب بتن نیز یکی از افزودنی‌های استحکام بخش و محافظتی محسوب می‌شود. چسب بتن می‌تواند به‌صورت مستقیم برای اتصال دو بخش از سازه و به‌صورت غیر مستقیم جهت استحکام بخشی به تمام یا قسمت خاصی از سیمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. همه چسب‌های بتن شامل پلیمر هستند. پلیمر عامل چسبنده، در انواع چسب‌ها است که در مجاورت هوا سخت شده و باعث اتصال دو سازه است. انواع چسب بتن عبارت هستند از:

  • چسب بتن اپوکسی
  • چسب بتن لاتکس یا پلیمری
  • چسب بتن رزین اکریلیک

در ادامه نکاتی را درباره این سه نوع چسب ارایه می‌نماییم.

چسب بتن اپوکسی چیست؟

این محصول به‌عنوان چسب بتن سیمانکاری دارای دو جز است. این دو جز بعد از ترکیب با هم، دارای قدرت بسیار زیادی خواهند شد. برای اتصال بتن جدید و قدیم در سازه‌های بتنی این محصول بسیار مناسب و قدرتمند محسوب می‌شود. چسب بتن اپوکسی به‌عنوان چسب بتن آب بند کننده نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. گرچه چسب لاتکس در آب بندی بتن کنترل و محبوبیت بیشتری دارد. ساختار این محصول از رزین اپوکسی تشکیل شده است. این محصول برای قسمت‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، که سطح کار خشک است. هم‌چنین این محصول در زمان استفاده نیازی به حلال ندارد.

چسب بتن لاتکس چیست؟

چسب بتن لاتکس نیز به‌عنوان چسب بتن سیمانکاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چسب به‌صورت مایع است. از این محصول جهت افزایش الاستیسیته بتن، مقاومت شیمیایی بالا و پایداری در برابر ضربه، رطوبت، آب و مواد واکنش دهنده شیمیایی استفاده می‌شود. این محصول در سرویس‌های بهداشتی و جهت اتصال کاشی و سرامیک در ساختمان نیز استفاده می‌شود. کاربرد مهم این محصول در ساخت بتن آب بند در استخرها، منابع آب, مخازن مایع, ساخت سد و سازه‌های زیر آبی است.

چسب رزین اکریلیک چیست؟

رزین‌های اکریلیک ترکیبی از چند ماده شیمیایی هستند و با انواع رنگ‌های اکریلیک سازگاری دارند. رزین در مقابل مواد شوینده، مواد شیمیایی، اشعه خورشیدی، خزه، جلبک، قارچ و … بسیار مقاوم هستند. این ماده مقاومت بتن در برابر آب را به‌میزان قابل ملاحظه‌ای بالا می‌برد. رزین اکریلیک در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صنعت بتن سازی از این محصول به‌صورت مستقیم در بتن برای ساخت لایه نهایی و به‌صورت ترکیبی در ملات‌ها و دوغاب‌های سیمانی استفاده می‌شود.

ساختار چسب بتن سیمانکاری چگونه است؟

ساختار اصلی این محصول بر پایه هرکدام از انواع فوق باشد؛ می‌توان از آن جهت اتصال بخش‌های متفاوت یک سازه یا اتصالات مهم در ساختمان استفاده نمود. استفاده از این محصول سبب می‌شود، چسبندگی سیمان تقویت شود. این چسب در ساختمان‌سازی برای سرویس‌های بهداشتی، حمام، آشپزخانه که نیاز به تقویت مصالح، و محصولی غیر قابل نفوذ دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌علاوه نفوذپذیری بتن و سیمان توسط این محصول به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

کاربرد چسب بتن سیمانکاری

کاربرد اصلی چسب بتن سیمانکاری برای افزودن میزان چسبندگی در بتن تازه، جهت اتصال دو بخش جدا از هم و یا جهت ایجاد لایه مقاوم و ضد نفوذ است. از آن‌جاکه بعد از بستن و محکم شدن بتن، ریختن لایه جدید بر روی بتن قدیمی با چالش مواجه خواهد شد و ممکن است کیفیت مطلوبی نداشته باشد، نیاز به ماده‌ای جهت اتصال دو سازه است. چسب بتن در زمان بتن ریزی وسیع برای چسباندن لایه جدید به لایه قبلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هم‎‌چنین چسب بتن، نیاز بتن را برای ایجاد ماده‌ای همگن که در آن اجزا از هم جدا نشوند و دچار آب انداختگی نشوند را به بهترین شکل تامین می‌نماید. به‌علاوه در بسیاری از سازه‌ها، نیازمند بتن ریزی ضد آب هستیم تا مانع از نفوذ آب یا سایر مایعات به درون سازه شویم. چسب بتن می‌تواند این مشکل را رفع نماید.

مزایای استفاده از چسب بتن سیمانکاری

چسب بتن سیمانکاری قابلیت‌های زیر را به سازه مورد نظر می‌افزاید:

  •  ترمیم بتن‌های فرسوده و ترک خورده
  •  ساخت بتن آب بندی
  •  افزایش چسبندگی سطح و بافت داخلی بتن
  •  جلوگیری از ایجاد ترک‌های ریز و درشت در بتن
  •  جهت اتصال عنصر فلز به بتن در تولید سازه‌های شامل میلگرد و آرماتور فلزی
  •  افزایش مقاومت مکانیکی بتن در برابر فشار و ضربه
  •  افزایش مقاومت خمشی بتن تا 50%

چسب بتن مایع و پودری

چسب بتن را به‌دو شکل مایع و جامد تولید می‌کنند. هر نوع از این چسب‌ها برای موارد خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند که بنابر تشخیص مهندس ساخت سازه، باید از نوع مورد نظر استفاده می‌شود. بر این اساس چسب بتن به دو شکل زیر تولید می‌شود:

چسب بتن هموژن چیست؟

چسب بتن افزودنی است که در زمان مصرف نیازی به حلال آب ندارد و خود به‌تنهایی توانایی ایجاد اتصال در سازه را دارد. این محصول مایع غلیظی است که در ظرف مخصوص ماندگاری دارد و به محض ارتباط با هوا به‌سرعت سخت می‌شود. این چسب بیشتر به‌صورت مستقیم جهت اتصال دو سازه استفاده می‌شود.

چسب بتن پودری چیست؟

چسب بتن پودری در ساخت ملات و دوغاب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع چسب به حلال آب نیاز دارد، تا قابلیت استفاده پیدا کند. از این نوع چسب برای نصب کاشی، سنگ نما، و ساخت سازه با مقاومت خمشی و کششی زیاد استفاده می‌شود. استفاده از این چسب به مهندس معمار کمک می‌کند تا نیازی به نصب لقمه، اسکوپ یا رول پلاک در زمان کار نباشد.

روش استفاده از چسب بتن سیمانکاری

پیش از استفاده از این محصول باید نکات زیر را مورد توجه قرار داد:

  • محل مورد نظر را از هر گونه آلودگی شامل چربی، ذرات گرد و غبار و … پاک می‌نماییم.
  • چسب بتن سیمانکاری را آماده سازی می‌کنیم؛ یعنی آن را با آب حل کرده و به‌صورت رقیق شده با سیمان، شن و ماسه مخلوط می‌کنیم.
  • روی سطح مورد نظر را با یک لایه از این مخلوط می‌پوشانیم.
  • ضخامت و غلظت این لایه دارای اهمیت است و باید دقیق در زمان اجرا در این مورد با دقت عمل کنیم.
  • روی سطح آماده شده بتن ریزی جدید را انجام می‌دهیم.
  • اگر ضخامت کل کار زیاد است؛ بهتر است این مراحل را به‌صورت لایه به لایه انجام دهیم.

انواع چسب بتن شرکت بتن شیمی ماهان

شرکت بتن شیمی ماهان این محصول را به دو صورت زیر عرضه می‌نماید:

  • چسب بتن اپوکسی BSM BOLT IMPLANTING
  • چسب بتن BSM bond p

شرکت بتن شیمی ماهان با سابقه چندین ساله مثبت در ساخت بتن و افزودنی‌های بتن دارای تخصصی زیاد و تعهد فراوان است. متخصصان ما همواره در حال انجام آزمایشات پیشرفته در کارگاه‌های مجهز و بررسی خواص و ویژگی‌ها محصولات و ارتقا فرمول هر محصول هستند.

 

سفارش چسب بتن سیمانکاری

جهت سفارش چسب بتن سیمانکاری می‌توانید؛ بنابر نیاز سازه خود اقدام نمایید. توجه داشته باشید که محصول متناسب با سازه خود را انتخاب نمایید. برای رسیدن به این هدف می‌توانید روی کمک و راهنمایی مشاوران متخصص ما حساب کنید. بعد از انتخاب نوع محصول می‌توانید به‌صورت مستقیم این محصول را از شرکت دریافت نمایید. سفارش این محصول به‌صورت حضوری و اینترنتی امکان‌پذیر است. در خرید این محصول به مقدار انبوه و نیز در خرید اینترنتی این محصول تخفیفات ویژه شامل حالتان خواهد شد.

عوامل موثر بر قیمت چسب بتن سیمانکاری

قیمت چسب بتن سیمانکاری در مقایسه با بسیاری از افزودنی‌های بتن، بسیار مناسب است. قیمت این محصول تحت تاثیر مواد اولیه تشکیل دهنده‌ی آن است. هم‌چنین شرکت تولید کننده، برند تولیدی و اندازه بسته بندی‌ها، در قیمت نهایی چسب بتن سیمانکاری تاثیرگذار است. نکته قابل تامل درباره این محصول آن است که؛ از آن‌جا که تعدادی از مواد اولیه این محصول وارداتی هستند، نرخ ارز نیز در قیمت آن تاثیرگذار است. برای آگاهی از قیمت چسب بتن سیمانکاری می‌توانید با کارشناسان و مشاوران ما تماس بگیرید.

 

کلام آخر

این مقاله با هدف معرفی چسب بتن سیمانکاری به رشته تحریر درآمده است. در این مقاله انواع چسب بتن که برای سیمانکاری مورد استفاده قرار می‌گیرند، معرفی شدند. با توجه به انواع این محصول باید متناسب با نوع سازه و کاربری آن اقدام به خرید چسب بتن سیمانکاری نمایید. اگر نیاز به مشاوره برای خرید این محصول یا سایر محصولات شرکت بتن شیمی ماهان دارید از صفحه اینترنتی ما دیدن نمایید و در نهایت با مشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.