چرا استفاده از گروت در مصالح ساختمانی ضروری است؟

چرا استفاده از گروت در مصالح ساختمانی ضروری است؟

استفاده از گروت در مصالح ساختمانی

گروت امروز به یکی از شناخته شده‌ترین و مهم‌ترین افزودنی در صنعت سیمان، ساختمان و بتن تبدیل شده است. کاربری‌های گروت با توجه به ویژگی‌هایی که این ماده می‌تواند به بتن ببخشد تا باعث افزایش کارایی و بهبود کیفیت بتن شود، طیف گسترده‌ای از خدمات مختلف را تشکیل می‌دهد. در ادامه با هم تعدادی از این ویژگی‌ها را بررسی خواهیم کرد. بنابراین همراه ما باشید.

مواد تشکیل دهنده گروت

گروت مخلوطی همگن از ماسه، سیمان، آب و مواد افزودنی مختلف است که در بیشتر موارد از آن برای مکان‌هایی که نیاز به مقاومت بالا، ترمیم ترک‌ها و شکستگی‌های بتن با عمق بالا استفاده می‌شود. علاوه بر این به علت وجود ویژگی‌هایی که گفته شده از گروت‌ها برای زیرسازی جهت جانمایی تجهیزات سنگین، زیر برگ ستون ها، ریل ها، آنکریت، برینگ پل‌ها و… استفاده می‌شود.

گروت سیمانی بسط کنترل شده‌ای دارد و زمان اجرای گروت آماده حداکثر ۳۰ دقیقه است. نسبت پایین آب به سیمان در گروت باعث شده این که گروت مقاومت بالایی داشته باشد. از دیگر مواردی که از آن می‌توان به عنوان نکات مثبت در گروت نام برد، سخت شدن در مدت زمان کوتاه و رسیدن به مقاومت نهایی و مطلوب است. دانه‌بندی گروت می‌بایست طبق میزان مشخص و معین باشد زیرا دانه‌بندی درشت محرک دوفازی شدن گروت و دانه‌بندی ریز جهت افت مقاومت گروت می‌شود.

موارد استفاده از گروت

در مورد گروت و مزایای آن بسیار گفتم همچنین از مهمترین دلایلی که استفاده از گروت در حال حاضر با روند رو به رشدی در صنعت سیمان و بتن مطرح می‌شود، عبارت است از:

  • ترمیم سطوح بتنی
  • نصب جمعیت صنعتی
  • رگلاژ سطوح بتنی
  • نصب ریل‌ها
  • رگلاژ ابزار صنعتی
  • نصب آرماتور و بولت‌ها

 شما می توانید برای مطالعه در مورد گروت به صفحه”خرید گروت” مراجعه کنید.

آنچه تاکنون نام بردیم تنها بخشی از ویژگی‌ها و کاربرد‌های گروت سیمانی هستند.برای مطالعه بیشتر در مورد گروت می توانید به مقاله “ساختار گروت” گروت در زیر ساختمان ستون ها، آنکربلت ها، نصب ریل ماشین آلات، برینگ پل ها، بلت ها، ریل ها، حایل‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهم‌ترین مزایای گروت‌ها این است که مکانی که در آن گروت ریخته می‌شود را کامل پر می‌کند. چون گروت خاصیت غیر انقباضی دارد.

گروت‌ها به گونه‌ای طراحی و هندسی شده‌اند که توان جذب نیرو‌های وارد شده و انتقال آن‌ها را به بخش زیرکار داشته باشند برای مثال در خلال نصب انواع ماشین آلات نیرو‌های وارده از آن‌ها توسط گروت یا شفته به فنداسیون بتنی منتقل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.