همه چیز درباره گروت سیمانی

گروت سیمانی

همه چیز درباره گروت سیمانی 

گروت سیمانی تشکیل شده است از اختلاط پودر سیمان و آب در نسبت‌های آب به سیمان کمتر و بیشتر مشابه آن چه در بتن اتفاق می‌افتد. با نسبت آب به سیمان بالا مخلوط آب و سیمان، یک محصول سیال و روان که می‌تواند زیر صفحه ستون‌ها یا چاله‌ها را پر نماید اختلاط و سخت شدگی فرآیند مهمی هستند که روی عملکرد گروت سیمانی اثر می‌گذارند. علاوه بر این حضور حفرات اضافی روی مقاومت فشاری، سختی و نفوذپذیری گروت اثر می‌گذارد این محصول در پر کردن همه حفرات و فضاهای خالی سازه‌ها کاربرد دارد.

انواع گروت سیمانی

  • گروت با مقاومت‌های مختلف
  • گروت با دانه‌بندی‌های مختلف
  • گروت الیاف دار
  • گروت دو جزئی
  • گروت سیمانی دو جزئی

کاربرد گروت سیمانی

کار برد اول گروت سیمانی در زیر صفحه ستون و بیس پلیت صنعتی است. جایی که ضریب اصطکاک بین صفحه ستون و گروت سیمانی، مورد نظرگرفته می‌شود. گروت سیمانی در کاشت بولت نیز کاربرد دارد. مصرف عمومی گروت سیمانی به عنوان یک ملات بدون جمع شدگی و روان با کمترین خلل است. گروت سیمانی در پمپ تزریق بتن مورده استفاده قرار می‌گیرد و با خاصیت منبسط شونده خود را برای استفاده در پمپ تزریق بتنبه خوبی عمل می‌کند. برای پمپ‌پذیری بیشتر بتن در پمپ تزریق و برای افزایش روانی بتن در پمپ و کاهش استهلاک در پمپ از فوق روان کننده بتن و ژل میکروسیلیس، می‌توانید استفاده کرد. گروت‌های مورد بحث بر پایه سیمان میباشند و جهت پر کردن چاله باکس‌ها، فاصله‌ی بین دو المان و فیکس کردن بیس پلیت، فنداسیون‌های توربین بادی، پایه‌های ماشین آلات سنگین، کاشت انکربولت‌ها، پایه تیرهای فشار قوی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نکاتی مهم در مورد گروت پایه سیمانی

  • گروت پایه سیمانی بایستی افزایش حجم کنترل شده خطی داشته باشد. نمودار آزمایشات انجام شده به پیوست ارسال خواهد شد.
  • تا ضخامت ۷ سانتی متری باید از گروت ریز دانه استفاده نمود و در حالت‌های خاصی تا در معرض ضربه و ارتعاش و لرزه باشد بایستی از کلاس الیاف‌دار استفاده کرد.
  • اگر ضخامت بالای cm ۷ باشد بایستی از گروت پایه سیمانی درشت دانه استفاده نمود و در حالت‌های خاص برای چاله باکس‌ها و در معرض ارتعاش و لرزه و المان باشد بایستی از کلاس استفاده نمود.
  • هرگاه گروت جهت پرکردن چاله باکس‌ها استفاده شود و ضخامت از ۱۵ سانتی متر بیشتر باشد باید از گروت دانه درشت استفاده شود و در چند مرحله ریخته شود با ارتفاع cm ۱۵ و بایستی عمل چیلینگ با میلگردهای انتظار رعایت و اجرا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.