مزیت استفاده از افزودنی های بتن

مزیت-استفاده-از-افزودنی-های-بتن-1

افزودنی‌های بتن

اصلی‌ترین دلیل برای استفاده از افزودنی‌های بتن را می‌توان بالا بردن کارایی و رفع نیازهای طراحی نام برد اما علاوه بر این‌ها یک سری مزایای کلی وجود دارد که می‌توان با استفاده از افزودنی‌های بتن به آن‌ها رسید در ادامه به صورت فهرست، آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

افرودنی‌ بتن چیست؟

مطابق با پیشرفت تکنولوژی و نحوه‌ی زندگی انسان ها، نیازهای آنان نیز در طول زمان تغییر پیدا کرده است. نیازهایی که انسان‌ها برای خانه ها، ساختمان‌های اداری، تجاری و… داشته‌اند با آنچه امروز دارند بسیار متفاوت است. از این رو می‌توان گفت که استفاده از افزودنی‌های بتن امری اجتناب ناپذیر است. افزودنی‌های بتن در انواع مختلف وجود دارند که عبارتند از:

 

ویژگی‌ها و مزایای استفاده از افزودنی بتن

استفاده از هر کدام از افزونه‌های بتن می‌تواند یک سری از ویژگی‌ها را به صورت اختصاصی در بتن ایجاد کند اما به صورت کلی می‌توان گفت افزودنی‌های بتن می‌توانند باعث افزایش کیفیت بتن شوند که از جمله موارد آن عبارت است از:

  • افزایش استحکام بتن
  • افزایش مقاومت سایشی
  • بهبود خواص رئولوژیکی
  • استفاده از بتن در شرایط مختلف جوی
  • مقاومت در مقابل واکنش‌های شیمیایی
  • بهبود کیفیت نهایی
  • بهبود فرآیند‌های عملیاتی

نتیجه گیری

افزودنی‌های بتن باعث افزایش انعطاف در استفاده از بتن می‌شوند. علاوه بر این می‌توانند بتن را با ویژگی‌های مد نظر عملیاتی آماده کنند. این افزودنی‌ها در حال حاضر به صورت عمده تولید و یکی از ارکان تولید بتن موثر و کارآمد در شرکت‌های مختلف هستند. در حال حاضر تصور استفاده از بتن بدون افزودنی غیر ممکن است و استفاده‌ی از آن روز به روز بیشتر می‌شود. شرکت بتن شیمی ماهان تولید کننده افزودنی‌های بتن است. این شرکت با تجهیز آزمایشگاه صنعتی خود در کنار سایت تولیدی به صورت پی در پی علاوه بر سنجش مواد تولیدی، تست کیفی بر روی مواد اولیه و ساخته شده‌ی خود را بر اساس استانداردهای مختلف جهانی نظیر API و ASTM و همچنین استاندارد ملی ایران، انجام می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.