مزایای استفاده از روان کننده بتن

مزایای-استفاده-از-روان-کننده-بتن-1

مزایای استفاده از روان کننده بتن

 

روان کننده یکی از افزودنی‌ بتن بسیار پرکاربرد  است. این ماده به صورت پودر یا مایع به بتن افزوده می‌شود و می‌تواند خواص و ویژگی‌های بتن را اصلاح کند. روان کننده می‌بایست در حین انجام فرآیند اختلاط به بتن اضافه شود.

انواع روان کنننده‌ها

روان کننده‌ بتن از زمان پیدایش و استفاده در صنعت سیمان و بتن تا کنون، دارای سه نسل هستند. هرکدام از این نسل‌ها نسبت به نسل پیشین پیشرفت‌های چشم گیری داشته و نقاط ضعف نسل پیشین را اصلاح کرده است. روان کننده در سه نسل مختلف دارای سه پایه گوناگون هستند که عبارت‌اند از:

لیگنو سولفونات

کربوکسیلاتی

نفتالینی

 

مزایای استفاده از روان کننده بتن

کاهش میزان آب مصرفی

افزایش قابلیت پمپاژ و تسهیل فرآیندهای اجرایی

کاهش عیار سیمان

افزایش عدد اسلامپ سیمان و روانی بتن (تغییر در میزان رئولوژی بتن)

قابلیت استفاده در قالب‌های نازک و پر میلگرد (شراط خاص و ویژه در طراحی و مهندسی)

 

نتیجه گیری

افزودنی‌های بتن باعث افزایش انعطاف در استفاده از بتن می‌شوند. علاوه بر این می‌توانند بتن را با ویژگی‌های مد نظر عملیاتی آماده کنند. این افزودنی‌ها در حال حاضر به صورت عمده تولید و یکی از ارکان تولید بتن موثر و کارآمد در شرکت‌های مختلف هستند. در حال حاضر تصور استفاده از بتن بدون افزودنی غیر ممکن است و استفاده‌ی از آن روز به روز بیشتر می‌شود. شرکت بتن شیمی ماهان تولید کننده افزودنی‌های بتن است. این شرکت با تجهیز آزمایشگاه صنعتی خود در کنار سایت تولیدی به صورت پی در پی علاوه بر سنجش مواد تولیدی، تست کیفی بر روی مواد اولیه و ساخته شده‌ی خود را بر اساس استانداردهای مختلف جهانی نظیر API و ASTM و همچنین استاندارد ملی ایران، انجام می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.