تاریخ مصرف ژل میکروسیلیس

تاریخ مصرف ژل میکروسیلیس

تاریخ مصرف ژل میکروسیلیس چقدر است ؟

امروزه ژل میکروسیلیس به عنوان یک ماده افزودنی و یک محصول پر کاربرد، در تهیه بتن شناخته شده است. مهندسین این حوزه، برای ساخت پروژه‌هایی که نیاز به روانی، مقاومت بالا، دوام زیاد و کیفیت عالی هستند، سراغ این محصول می‌روند. شرکت بتن شیمی ماهان، با سال‌ها تجربه در حوزه بتن و محصولات بتنی، سعی دارد با استفاده از نظارت متخصصین و کارشناسان این صنعت، بهترین محصولات را، با کیفیت بالا در اختیار پیمان‌کاران قرار دهد. هدف از این مقاله، بیان ترکیبات، ویژگی‌ها، روش مصرف این محصول و ارائه توضیحاتی پیرامون تاریخ مصرف ژل میکروسیلیس است.

 

ترکیبات ژل میکروسیلیس

این محصول، شامل عناصر و اجزای زیر است. ضمن این‌که، بایستی از تاریخ مصرف ژل میکروسیلیس اطمینان حاصل کنیم، که در این بخش به آن می‌پردازیم:

  • میکروسیلیس: دوده سیلیسی به عنوان یکی از ترکیبات مهم ژل میکروسیلیس، به طور تقریبی تا 50 درصد میکروسیلیس را، تشکیل می‌دهد.
  • روان‌کننده: انواع مختلفی دارد، که می‌توان چند مورد لیگنوسولفونات‌ها، نفتالن‌سولفونات‌ها و پلی‌کربوکسیلات‌ها را نام برد.
  • مواد پلیمری آب‌بند: این ماده ضروری، دارای خاصیت نفوذ ناپذیری و آب‌بندی ژل میکروسیلیس است.
  • الیاف پلی‌پروپیلن: علت به‌کارگیری این ماده در ساخت ژل، این است که منجر به از بین رفتن ترک‌های ریز، در بتن می‌شود.
  • آب: پایه‌ای‌ترین ماده در تشکیل ژل آب است که برای خمیر کردن ژل به کار می‌رود.
  • مواد آنتی باکتریال: این ماده پایدارساز، نوعی نگهدارنده است که مانع از فساد ژل می‎شود و در واقع تاریخ مصرف ژل میکروسیلیس را، افزایش می‌دهد. در ادامه مقاله به تاریخ مصرف ژل میکروسیلیس می‌پردازیم.

ویژگی های ظاهری ژل میکروسیلیس

 

ژل میکروسیلیس ماده‌ای غلیظ و خاکستری رنگ است. در حالت کلی این ماده، به صورت ژل است، اما به محض تکان دادن، از حالت ژل به مایع تبدیل می‌شود. وزن این ژل به طور تقریبی 4 کیلوگرم است، ضمن این‌که چگالی ویژه این ماده 35.1 است. این محصول دارای یون کلرید، بسیار کم‌تر از حد استاندارد است، به طوری‌که می‌توان ادعا کرد که فاقد این یون است. هم‌چنین این ماده، فاقد نیترات است و نقطه اشتعال ندارد. از طرفی لازم است بدانیم، ژل میکروسیلیس در دمای صفر درجه سانتیگراد، منجمد می‌شود. برای استفاده از این محصول، باید درباره آن بیش‌تر بدانیم و شرایط نگه‌داری آن را بیاموزیم، تا حین استفاده در پروژه به دلیل سهل‌انگاری، خاصیت این ژل از بین نرود و از طرفی، تاریخ مصرف ژل میکروسیلیس نگذرد.

انواع ژل میکروسیلیس

ژل میکروسیلیس را می‌توان به چهار دسته زیر تقسیم کرد:

  • سیلیکا ژل الیافی
  • میکرو ژل الیافی
  • پاور ژل الیافی
  • نانو ژل الیافی

قابل ذکر است که ژل میکروسیلیس، بر اساس گیرش نیز دارای دسته‌بندی زیر است:

  •  ژل دیرگیر
  •  ژل زودگیر
  •  ژل نرمال

روش مصرف ژل میکروسیلیس

در این بخش از مقاله، طریقه‌ی مصرف و تاریخ مصرف ژل میکروسیلیس را، بررسی می‌کنیم. این محصول، در ابعاد و مقادیر دلخواه بسته‌بندی می‌شوند. روش مصرف ژل میکروسیلیس بر روی بسته‌ها موجود است، ضمن این‌که با توجه به شرکت تولیدکننده‌ی آن، میزان مصرف آن در حجم بتن، متغیر است. با این حال، می‌توان اذعان داشت، مقدار استاندارد مصرف آن، 5 تا 8 درصد وزن سیمان مصرفی است. در مورد زمان مصرف این ژل به بتن، در مقاله‌ای جداگانه به طور مفصل توضیحاتی ارائه دادیم. اکنون در این مقاله، با ذکر این مطلب، یادآوری می‌کنیم که در صورت عدم استفاده از دو روش پیشنهادی، ممکن است ژل میکروسیلیس خواص خود را بروز ندهد و یا تاریخ مصرف ژل میکروسیلیس بگذرد. در واقع، در برخی از انواع بتن، نظیر بتن نفوذ ناپذیر، ژل میکروسیلیس در بچینگ، در حالت مخلوط کردن، به مواد در حال اختلاط افزوده می‌شود. در روش دوم، در بتن الیافی، این اختلاط در تراک میکسر رخ می‌دهد.

 

نکات افزودن ژل میکروسیلیس به بتن

در هنگام افزودن ژل میکروسیلیس در تراک میکسر، احتمال اختلاط همگن و رسیدن ژل به طور یکنواخت، به تمامی قسمت‌های ملات، کم است. لذا لازم است، بخشی از ژل در مرحله بچینگ و بخشی دیگر 5 دقیقه قبل از مصرف به مواد، در تراک میکسر اضافه شود. در صورتی که، مقدار مصرف این ژل، کمتر از 5 درصد وزن سیمان باشد، علاوه بر این‌که نقش خود را در بتن، درست ایفا نمی‌کند، آثار مخربی نیز، هم‌چون کاهش اثر فوق روان‌کنندگی ژل میکروسیلیس و در نتیجه کاهش سریع اسلامپ را در پی دارد. ضمن این‌که، توان جذب آهک آزاد بتن را، کم می‌کند و باعث ایجاد مقاومت فشاری، خمشی و کششی پایینی، در بتن حاوی ژل میکروسیلیس خواهد شد. پس از افزودن این ژل به بتن، پنج دقیقه آ‌ن‌را با دور تند، مخلوط و سپس بتن‌ریزی را آغازکنید.

 

نکات ایمنی ژل میکروسیلیس (MSDS)

  • از استفاده بیش از حد این محصولات بپرهیزید، زیرا نه تنها مفید نیست، بلکه می‌تواند باعث جداشدگی، آب انداختگی و ایجاد حباب در بتن، شود.
  • اگر بتن بیش از اندازه مخلوط شود، با اضافه کردن مصالح خشک و اختلاط مجدد، می‌توان مشکل ایجاد شده را، برطرف کرد.
  • دقت به تاریخ مصرف ژل میکروسیلیس روی بسته‌بندی، به‌خصوص در پروژه‌های طولانی، ضروری است. زیرا ممکن است، تا رسیدن زمان بتن‌ریزی، این ژل انبار شود. لذا لازم است قبل از گذشتن تاریخ مصرف ژل میکروسیلیس، در پروژه استفاده شود.
  • جهت استفاده در پروژه‌های بزرگ، باید از ابزار دقیق برای وزن کردن، استفاده شود.
  • این ژل ها به انسان آسیبی نمی‌رسانند، اما لازم است از تماس آن‌ها با پوست و چشم خودداری شود.
  • ژل‌های میکروسیلیس آتش زا نیستند و حمل و نقل و جابه‌جایی آن‌ها، به راحتی امکان‌پذیر است.

 

بسته بندی و شرایط نگهداری ژل میکروسیلیس

  • شرکت بتن شیمی ماهان سعی دارد این مواد را، در ظروف مناسب آماده عرضه به بازار کند.
  • این ماده باید، در دمای بیش از 5+ درجه سانتی‌گراد نگه‌داری شود.
  • با نگه‌داری در دمای مناسب، مانع از یخ زدن این ماده شوید، اما در صورت یخ زدن می‌توانید، به آرامی آن را گرم کرده و هم بزنید، تا دوباره به حالت نرمال برگردد.
  • با رعایت شرایط درست انبارداری، برای نگه‌داری این محصول، از آسیب رسیدن به محصول جلوگیری کنید.
  • این محصول بسته به شرکت تولیدکننده، در بسته‌بندی‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود.
  • هنگام خرید این محصول دقت کنید، تا بیش از حد نیاز خرید نکنید. زیرا توجه به تاریخ مصرف ژل میکروسیلیس، از اهمیت زیادی برخوردار است.

تاریخ مصرف ژل میکروسیلیس

در این قسمت از مقاله قصد داریم، به بررسی عوامل موثر بر تاریخ مصرف ژل میکروسیلیس بپردازیم، ضمن این‌که باید بدانیم، یکی از ترکیبات این محصول، افزودنی‌های پایدار ساز هستند. افزودنی پایدارساز، ماده‌ای است که باعث پایداری بیشتر ژل میکروسیلیس می‌شود و مدت زمان نگه‌داری و در واقع تاریخ مصرف ژل میکروسیلیس را، افزایش خواهد داد. بنابراین بدیهی است، تاریخ مصرف ژل میکروسیلیس تهیه شده با افزودنی‌های با کیفیت پایین‌تر و یا با افزودنی پایدارساز کمتر، در طول مدت نگهداری، به سرعت سفت شده و در مدت زمان کوتاهی، کیفیت خود را از دست می‌دهد. درحالی‌که تاریخ مصرف ژل میکروسیلیس شامل افزودنی‌های با کیفیت، ماندگاری طولانی و دوام بیشتری، خواهند داشت.

کلام آخر

شرکت بتن شیمی ماهان، در تلاش است با استفاده از میکروسیلیس با کیفیت تهیه شده از منابع استاندارد، رضایت مشتریان را بدست آورد. لازم به ذکر است که در برخی از برندها و شرکت‌های ناشناخته، برای کاهش هزینه‌های تولید، به جای میکروسیلیس از سیلیس میکرونیزه شده، در ساخت این محصول استفاده می‌کنند، لذا محصول را با قیمت و کیفیت کمتری عرضه می‌کنند. در این مقاله سعی کردیم، علاوه بر ارائه توضیحاتی کامل درباره ژل میکروسیلیس، بیشتر به اهمیت دقت به تاریخ مصرف ژل میکروسیلیس بپردازیم. ضمن این‌که به صورت مفصل، عوامل موثر بر تاریخ مصرف ژل میکروسیلیس را نیز، شرح دادیم. متخصصین و کارشناسان حوزه بتن، در شرکت بتن شیمی ماهان، آماده ارائه خدمات و انجام مشاوره به پیمان‌کاران و کارفرمایان محترم هستند. لذا برای برقراری ارتباط، جهت اطلاع از قیمت محصولات و انجام مشاوره تخصصی، از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت، با ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.