انواع گروت بتن شیمی ماهان

انواع گروت بتن شیمی

گروت بتن شیمی

گروت یک نوع ملات ترکیبی از سیمان، ماسه و مواد دیگر است که جهت استحکام بخشی و نصب سازه‌های متفاوت، مورد استفاده قرار می‌گیرد. گروت‌ها دارای انواع گوناگونی هستند و استفاده از آن‌ها برای مکان‌های خاصی مد نظر است. این محصول در سازه‌های عمرانی و ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. گروت بتن شیمی ماهان یکی از محصولات مهم این شرکت محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم بعد از معرفی این محصول، کاربردهای مهم آن را مورد بررسی قرار دهیم. هم‌چنین انواع گروت شرکت بتن شیمی ماهان را معرفی خواهیم کرد. جهت آشنایی با این ماده ارزشمند و کاربردی با ما همراه شوید:

 

گروت چیست؟

گروت (Grout) از نظر فیزیکی پودر محسوب می‌شود. پودر گروت که ترکیبی از ماسه و سیمان است در پروژه‌های عمرانی و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. گروت وظیفه دارد؛ به سازه‌های نصب شونده، مقاومت بیشتری ببخشد و سنگینی و بار وارد شده از طریق این سازه‌ها را کنترل نماید. گروت سنگینی سازه را به قسمت زیرین آن هدایت می‌نماید.

انواع گروت بتن شیمی ماهان 

گروت‌های بتن شیمی ماهان دارای 2 گونه هستند. تفاوت این دو گونه از نظر مواد اولیه سازنده آن است. همه‌ی گروت‌ها تعدادی از مواد اولیه، مانند ماسه و سیمان را به‌صورت مشترک دارند. اما مواد اولیه‌ای وجود دارند، که فقط در همان نوع گروت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه نکاتی را درباره‌ی این 2 نوع گروت در بتن شیمی ماهان، معرفی می‌نماییم:

گروت سیمانی بتن شیمی ماهان

پرکاربردترین گروت، گروت پایه سیمانی است. این نوع گروت بسیار مقاوم است و حتی مقاومت بالاتری نسبت به بتن دارد. این گروت قابلیت سیال بودن فوق‌العاده‌ای دارد و برای پر کردن هر فضای خالی دور از دسترسی می‌توان از آن استفاده کرد. هم‌چنین هرگاه ترک‌های بزرگی در جایی از سازه یا ساختمان ایجاد شود، گروت بهترین گزینه برای پر کردن جای آن است. گروت مانند یک چسب بسیار قوی عمل می‌کند و اجزا جدا شده را دوباره به هم پیوند می‌دهد. در بتن شیمی ماهان سه نوع گروت پایه سیمانی ارایه می‌شود:

نوع اول گروت پایه سیمانی بتن شیمی ماهان

این نوع گروت در بتن شیمی پودری است و دارای وزن مخصوص خمیری  و با PH:11 است. میزان کلر در این نوع گروت بتن شیمی ماهان حدود 500 PPM است. درصد آب به پودر در دمای 25 درجه سانتی گراد در این نوع گروت 12% تا 15% است.

نوع دوم گروت پایه سیمانی بتن ماهان

این نوع از گروت پایه سیمانی در بتن شیمی ماهان دارای نام BSM GROUT GRM3 است. این گروت مخلوطی از پودر، سنگ‌دانه و دانه‌های نیمه درشت است. این نوع گروت بتن شیمی ماهان دارای زمان انبساطی حدود دو ساعت و پانزده دقیقه است، که 15 دقیقه آن برای شروع اولیه و 2 ساعت برای رسیدن به نتیجه نهایی لازم است.

نوع سوم گروت پایه سیمانی بتن ماهان

این نوع از گروت پایه سیمانی در بتن شیمی ماهان دارای نام BSM GROUT GRM1 است. این نوع گروت نیز پودری است و برای آماده شدن فقط به آب نیاز دارد. این گروت برای فیکس کردن انکربولت‌ها کارایی گسترده‌ای دارد. این محصول در بسته بندی‌های 25 کیلوگرمی آماده تحویل است.

گروت پایه اپوکسی بتن شیمی ماهان

گروت پایه اپوکسی نسبت به انواع دیگر آن بسیار مقاوم‌تر است. به‌ دلیل همین مقاومت بسیار بالا، قیمت بالاتری نیز نسبت به انواع دیگر دارا است. از این نوع گروت بتن شیمی ماهان می‌توان در نقاطی که ارتعاش بالای حرکتی دارند، استفاده شود. قدرت زیاد این نوع گروت باعث شده است که بسیار چسبنده محسوب می‌شود و برای زیرسازی عناصر معدنی و فولادی بسیار کاربردی است. به‌علاوه سرعت واکنش و سخت شدن این نوع گروت از سایر انواع آن بیشتر است. در ادامه نکاتی درباره این نوع گروت در بتن شیمی مطرح می‌نماییم:

کاربرد گروت پایه اپوکسی بتن شیمی ماهان

از این نوع گروت برای کارخانه‌های صنعتی مانند کارخانجات تولید ماشین‌آلات سبک و سنگین، وسایل موتوری و تولید ژنراتور استفاده می‌شود. در نصب ستون‌های سنگین پیش ساخته بتنی و فولادی، نیاز به ملاتی سریع و پرقدرت است که می‌توان این نیاز را توسط استفاده از گروت بتن شیمی رفع کرد. کانال‌های لوله کشی سنگین و اتصالات فونداسیون در سازه‌های سنگین با استفاده از این ماده مستحکم سازی می‌شوند. استفاده از پل‌ها، ستون‌های راهنمایی رانندگی، برینگ پل‌ها نیز از این نوع گروت برای نصب کمک می‌گیرند. گروت پایه اپوکسی بتن شیمی در دو نوع 1000 و 3C ارایه می‌شود.

می توانید برای مطالعه سایر کاربردهای گروت به مقاله “کاربرد گروت چیست؟” سر بزنید.

ویژگی‌های گروت پایه اپوکسی بتن شیمی ماهان

این نوع گروت در بتن شیمی دارای مقاومت‌های زیر است

  • استحکام کششی
  • استحکام خمشی  
  • استحکام فشاری  
  • استحکام فشاری
  • استحکام فشاری

زمان سخت شدن گروت پایه اپوکسی

زمان سخت شدن این نوع گروت به مقدار و دمای محیط بستگی دارد و زمانی کمتر از 120 دقیقه خواهد بود.

زمان ژل شدن گروت پایه اپوکسی

زمان ژل شدن این نوع گروت به مقدار مورد استفاده و دمای محیط بستگی دارد و چیزی کمتر از 60 دقیقه خواهد بود.

مزایای گروت بتن شیمی چیست؟

از جمله مهم‌ترین مزایای گروت می‌توان به سرعت اثر بخشی و سفت شدن آن اشاره کرد. در نصب بسیاری از سازه‌ها نیازمند سرعت اجرا هستیم، در غیر این‌صورت امکان فروپاشی سازه وجود خواهد داشت. هم‌چنین جهت استحکام بخشی به بعضی سازه‌ها یا پر کردن سوراخ‌ها شکاف‌ها و چاله‌ها به ماده توانمندی با سرعت بالا نیازمند هستیم، که کار را زود به سرانجام برساند. پس از تولید ملات گروت، آب و سنگدانه یا ماسه موجود در آن از هم جدا نمی‌شوند و حالت خمیری یکنواخت بسیار مناسبی دارد. این ملات یکنواخت، در عین حال بسیار سیال و روان است و تمام منافذ و نقاط غیر قابل نفوذ را نیز به‎طور کامل پر می‌کند. پس از استفاده از آن و بعد از خشک شدن امکان جمع شدن آن بسیار ناچیز است و مقاومت مکانیکی، فیزیکی و شیمیایی بالایی نیز در آن مشاهده می‌شود.

روش‌های گروت ریزی

ملات ریزی گروت به دو روش کلی انجام می‌گیرد. در نوع اول آن از شیوه ملات ریزی گروت خشک اقدام می‌شود. در این شیوه گروت ریزی، لازم است از نیروی تراکمی و فشار جهت قرار گرفتن گروت در مکان صحیح استفاده می‌شود. در روش دوم گروت ریزی با استفاده از ملات یا گروت سیال اقدام می‌شود. گروت سیال بسیار کاربری محسوب می‌شود و محبوبیت بیشتری نسبت به نوع خشک دارد. ما در مقاله”روش های گروت ریزی” به صورت مفصل به موضوع گروت ریزی پرداختیم.

سفارش گروت بتن شیمی

دقت داشته باشید که فرآیند تولید گروت بسیار زمان‌بر است و در صورت نیاز به آن، بهتر است از گروت‌های آماده استفاده نمایید. شرکت بتن شیمی ماهان، با سابقه‌ای چندین ساله در زمینه تولید بتن، محصولات و مواد افزودنی بتن و سایر محصولات ساختمانی و عمرانی فعالیت می‌نماید. برای سفارش گروت بتن شیمی توصیه می‌کنیم؛ ابتدا انواع متفاوت آن را در نمایشگاه تصویری بتن شیمی ماهان ببینید. انواع گروت آماده در اندازه‌های وزنی و با بسته بندی‌های متفاوت قابل ارسال به سراسر کشور است. اگر این محصول را در تعداد و اندازه‌های بزرگ لازم داشته باشید می‌توانید از تخفیفات عمده شرکت بتن شیمی ماهان استفاده نمایید.

شیوه‌های خرید گروت بتن شیمی ماهان

جهت خرید این محصول می‌توانید از روش حضوری و غیرحضوری اقدام نمایید. ممکن است در زمان خاصی نیاز به محصولات بتن شیمی ماهان داشته باشید؛ اما محصولات مورد نیازتان در بازار یافت نشود. به همین دلیل می‌توانید به‌ سراغ خرید اینترنتی بروید و در هزینه و وقت‌تان صرفه‌جویی نمایید. خرید اینترنتی عمده این محصول دارای تخفیفات ویژه‌ای خواهد بود. در صورتی که به مشاوره و راهنمایی درباره سفارش یا خرید این محصول و یا سایر محصولات بتن شیمی ماهان به راهنمایی و مشاوره تخصصی نیاز دارید، می‌توانید با متخصصان و کارشناسان ما تماس بگیرد و از راهنمایی‌های رایگان ما بهره‌مند شوید.

تفاوت قیمت‌های گروت بتن شیمی

هر نوع گروت قیمت مخصوص به خود را دارد. در مجموع قیمت گروت نسبت به بسیاری از مصالح ارزان‌تر محسوب می‌شود. با توجه به تغییرات بازار این قیمت دچار تغییرات زیادی می‌شود. قیمت گروت بتن شیمی ماهان قابل استعلام است و می‌توانید قیمت دقیق هر نوع از آن را از کارشناسان ما بپرسید. با ما تماس بگیرید.

کلام آخر 

این مقاله ساختار گروت بتن شیمی و ویژگی‌های آن را مورد بررسی قرار داد. در این مقاله ضمن معرفی انواع گروت، کاربرد تک تک آن‌ها نیز به‌صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفت. گرچه در این مقاله درباره انواع گروت در تمام سازه‌های عمرانی صحبت کردیم؛ اما هدف مهم ما معرفی انواع گروت در بتن شیمی ماهان بود. گروت‌های بتن شیمی ماهان نیز دارای انواع گوناگون هستند که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم. جهت سفارش، خرید یا برآورد قیمت گروت بتن شیمی می‌توانید با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.